14 February 2011

KASIH IBU SAMPAI KE SYURGA






 Kasih ibu membawa ke syurga.
Satu statement yang selalu kita dengar dan semua orang pun sedia maklum rasanya. sejak aku tau membezakan baik dan jahat, dosa dan pahala, buruk dan cantik serta dah pandai membezakan antara meggi dan nasi, maka sejak itulah jugak aku selalu percaya, takde kasih sayang yang tinggi nilainya melainkan dari kasih sayang daripada ibu.
Siapapun kita semua yang ada di dunia sekarang.tak kesahlah korg  seorang pelajar atau pejabat, baik seorang general mahupun koperal, baik seorang mahasiswa ataupun tmahasiswi baik itu seorang penjahat ataupun pelacur, baik itu seorang penganggur ataupun director, baik seorang menteri ataupun seorang peragawati. Kita semua dilahirkan dari rahim ibu, ibu yang dengan tulus ikhlas mengandung dan membesarkan kita hingga sekarang kita menjadi seperti ini.Bayangkan kalau ibu kita tidak ikhlas mungkin kita sudah di gugurkan.



 
 
Ingat…Ibu kandung hanya seorang sahaja di dunia ini, jika tiada. Maka tiadalah gantinya. Syurga itu dibawah telapak kaki ibu. Kepada mereka yang masih mempunyai peluang….ambil peluang ini, cium tangan ibu mintak ampun. Jangan tunggu hari Raya Puasa aje..takut tak sempat. 



 
 

SAYANG IBU UNTUK SELAMANYA…
SEORANG IBU MAMPU MENJAGA 10 ORANG ANAK,
NAMUN 10 ORANG ANAK BELUM TENTU
DAPAT MENJAGA SEORANG IBU…

13 comments: