05 March 2011

Oh maduku!

                                                                    pic source:bro google

TERINGAT  ibu pernah kata, kalau rasa diri tidak ‘bijak dan matang’ maka jangan sesekali cuba untuk hidup bermadu.‘Bijak dan matang’ yang dikaitkan dengan bermadu itu membawa maksud cukup mendalam kerana bukan calang-calang wanita berjaya yang boleh menatang pesanan ini dengan sempurna.

Madu itu manis, berkhasiat & memberi 1001 kebaikan.Kalau begitu, bukankah hidup bermadu juga sebenarnya adalah indah dan padanya tersirat 1001 kelebihan?Ramai lelaki mengatakan YA pada hidup bermadu. Ramai wanita memilih TIDAK.Sebagai tuan empunya diri (wanita), apakah pilihan anda?Kenapa?

Jawapannya mungkin 'YA' jika suami tu adil..yang kedua atau ketiga memang terpaksa terima hakikat,'keadilan' tu agak terhad untuk mereka..tambah2 bila masa balik raya...di sini terletak keadilan bg si suami..hanya mereka yg bijak mampu mencorakkan keharmonian rumah tangga..jika tidak,ada yg makan hati..MADU memang manis...namun lagi manis jika bijak menggunakan madu itu.. >;)

Lain orang lain pendapatnyer, mungkin segelintir merasakan manis hidup bermadu dan ada yg merasa pahit.Hanya yg mengalami tahu betapa sukarnya menjadi yg kedua..terlalu byk pengorbanan..namun spt biasa ada juga manisnya... Jawapan mudah..x ada siapa rela dimadukan..mahupun diduakan..:(  Kalau laki yg suka kawin lebih dari satu,kenalah pandai2 uruskan semua aspek,jgn jadi mcm p ramlee,kerana madu badan binasa~jgn jadi kaki kelentong yer...

p/s:Dah lama xmakan madu..

10 comments:

  1. kalau dua dua merajuk,ana kawin 3
    p ramlee kata...boleh pakai ker?

    ReplyDelete
  2. err..xsanggup den nak bermadu..siksa nokkk..

    ReplyDelete
  3. madu tu manis,,, tp madu cam ni memang pahit..tak rase pun pahit..tp tu semua rezeki n dugaan masing2..:)
    saya cintakan dia

    ReplyDelete
  4. orang yang tabah je sanggup dimadukan. tu pun tak tau bole sabar sampai bila.

    ReplyDelete
  5. anym,leo,najiha:biasanya girls akan menentang...manela tau,jodoh dtgn Tuhan..=)

    fara,storyfomme:btol,sy stuju!

    honeymadu: =)

    ReplyDelete
  6. ape yg trjd pon..hati tetap mengatakan tidak pd 'madu'
    T_T uwaaaaa

    ReplyDelete