07 August 2011

Kawan TIKAM belakang




Assalamualaikum semua!..papehal,saya nak ucap salam Ramadhan al-Mubarak kepada semua readers!.Hari ni saya nak cerita pasal kawan tikam belakang.Agak serius bunyinya.Surelah semua org pernah kena tikam dengan kawan..mesti sakit kan?.Sebab itulah Islam sendiri meyarankan kita supaya behati2 memilih kawan.Sekali kena tikam,for surelah koang xkan lupakan.

Selalunya kawan yg suka tikam kawan ni mungkin dengki di atas kejayaan seseorang ataupun mahu mengambil kesempatan diatas kebaikan seseorang itu.Jarang nak jumpa orang yang berhati mulia nak cakap  "just FORGIVE & FORGET".Selalunya lepas kena tikam dgn kawan  sendiri, kita akan cakap "I can FOGIVE,but I can't FORGET".Dan.. "Cannot forget" itu, bukanlah maksudnya untuk berdendam. Tetapi, sebagai langkah berjaga-jaga. Berwaspada. Sekali terkena, sudah cukup memberi pengajaran, peringatan supaya apa yang berlaku tidak akan berulang lagi untuk kali kedua, ketiga dan seterusnya.


So, ayat "kawan TIKAM belakang" ni memang rencah dalam kehidupan. Jika ada readers  saya di alam maya ini ingin berkongsi pendapat, apa nak buat bila ditikam/dikhianati oleh kawan baik sendiri, you are most welcome to do so. nak share pengalaman pun boleh =) Sharing is caring kan? Peace! No war.

10 comments:

  1. belum ada lg kwn tikam belakang..tp if sy dlm situation yg mcm nie sy lbih suka jauhkn diri dari org tu. jgn biarkn dia ulang benda yg sama sekali lg..

    just forgive him/her but not being closer..

    ReplyDelete
  2. belum pena lagi pena kena tikam dari belakang...tpi bagi rads kita kena slalu berhati2 dengan sapa2 pn,, biarpn kwn dari kecik..kecuali ayah ibu dan adik beradik sendiri...^^.. lain orang lain pendapatnya, dan situasi pn xsama..^^

    ReplyDelete
  3. hate backstab....tp alhamdulillah..xpenah lg kena...

    ReplyDelete
  4. berbahaya klo tikam dr blakang^^

    ReplyDelete
  5. choki pom tak penah kena lagi .

    tapi kalo choki kena . choki buat tataw jep ngn die . kalo cakap pom bila perlu je .

    memang sakit kalo kene tikam nie . payah nak baek balik

    hehe

    :)

    ReplyDelete
  6. hope sesangat tader la kawan yg sanggup tikam belakang neh ^^,

    ReplyDelete
  7. @TeAqArH: alhamdulillah saya pun same...n doa2 la dijauhkan

    ReplyDelete
  8. iya gan......Abe pernah ngalamin gituN,


    HEDEWWW


    MENYAKITKAN :CD

    ReplyDelete
  9. hmm..kwn cmni patot di nyah dr planet nih..hik3

    ReplyDelete
  10. Sangat sedih bila ada kawan ada yg macam tu, saya pernah alami , sakit hati nie, tidak terkata :/ Tapi nak buat mcm mana, dia pun manusia , Manusia tidak pernah lari daripada kesilapan .

    ReplyDelete